Testépítés 10 aranyszabálya nem csak férfiaknak

hirdetes
Testépítés 10 aranyszabálya nem csak férfiaknak
4 (80%) 1 vote

Ha a testépítés témája kerül szóba, akkor legtöbben szeretnék elkerülni a túl nagy izmokat. Míg a nők általában a férfias testfelépítésről, addig az erősebbik nem a hatalmas izmok felszedésétől tart. Legtöbben szeretnének izmosak lenni, de nem esnének túlzásokba. Jó hír számukra, hogy valójában nem is olyan egyszerű izomkolosszussá válni, hiszen ehhez egy részt genetika, másrészt kőkemény fegyelem, sok idő, pontos edzési-, és étkezési terv szükségesek, s biztosan nem heti néhány konditermi edzéstől nyerhetőek a látványos izmok. A shop.builder.hu arra is felhívja a figyelmet, hogy bár minden sport esetében fontos az étkezésre való odafigyelés, de a testépítés e tekintetben némileg eltér a többi mozgásformától. Az izmoknak építőanyagra, a szervezetnek energiára van szüksége, de mindezt úgy kell megoldani, hogy közben ügyelsz a szénhidrátok, a zsírok és a fehérjék megfelelő mennyiségére és arányára. Mindegy, hogy tömegnövelésről van szó, vagy szálkásításról, a siker nagymértékben múlik az étkezésen.

Fontos a megfelelő edzésterv!

Amikor először lemész a terembe, fontos, hogy konkrét edzésterv birtokában legyél, vagy szakember nyújtson segítséget az edzéshez. Ez kiemelt jelentőséggel bír az izmok és az ízületek védelme érdekében, de az is nagyon fontos, hogy felkészítsd a szervezeted a későbbi komolyabb megterhelésre. Ez természetesen nem csak a kezdőkre igaz, hanem azokra is, akik valamilyen egyéb mozgásformát már végeztek. Fontos tudnod, hogy a testépítés és a súlyzós edzések egészen másféle megterhelést jelentenek az izmok és a szervezet számára, ezért a rájuk való felkészülés is lényeges.

Testépítés nőként

Rengeteg divatos, könnyed átmozgatást kínáló csoportos órával találkozni manapság, de ha igazán látványos változást szeretnél nőként, akkor bizony súlyokhoz kell nyúlnod. Sok nő tart attól, hogy elveszíti nőies formáit, pedig éppen az ellenkezője történhet, ha belevágsz a súlyzós edzésekbe. A popsi, a comb, a vállak nem a zsírtól lesznek kerekek és formásak, hanem bizony a súlyokkal történő terheléstől, és a zsír eltávolításától. A női izomzat egyébként is nehezebben fejleszthető, mint a férfiak esetében, így a túlzott izmosodástól biztosan nem kell tartanod.

Testépítés nőknek

Testépítés nőknek

Működhet az otthoni testépítés is!

Előfordulhat, hogy nem tudod megoldani az edzőtermi mozgást. Ilyenkor ennek remek alternatívája lehet az otthoni edzés, mellyel szintén fejleszthetőek az izmok. Egy ideig a saját testsúlyos edzések kiválóan beválnak, hiszen közöttük is vannak igencsak nehezen kivitelezhetőek, ráadásul nehezíthetőek is a gyakorlatok. Hasznos, ha beszerzel különböző méretű súlyzókat, melyekkel akár a kardió részek, akár az erősítők nehezebbé varázsolhatóak. Akár kombinálhatod is az otthoni mozgást a konditermivel, így ha nincs időd elmenni a terembe, akkor sem kell lemondanod a mindennapi edzésről. Fontos tudnod, hogy az otthoni edzés is sokkal több, mintha semmit sem csinálnál, ráadásul ma már elérhetőek olyan remek programok, edzéstervek, melyekkel otthon is kiváló eredmények valósíthatóak meg.

A testépítés – végezd bármilyen szinten is- nem csak az izmokat fejleszti, de erősebbé tesz, és megtanítja, hogy állítsd akaraterődet céljaid elérésének szolgálatába. Ennek előnyeit pedig életed minden területén kihasználhatod. Kezdőként ajánlott odafigyelni a fokozatosságra, és mindegy hol edzel, a bemelegítés és a nyújtás soha ne maradjon el. Az étkezésre is érdemes ügyelned a megfelelő táplálék-kiegészítőkkel pedig sokat tehetsz annak érdekében, hogy mindig energikus legyél.

Share Button