Bár nem Magyarország a környező országok legolcsóbbika, ha a mobilkommunikációról van szó, a szolgáltatók próbálnak egyre alacsonyabb percdíjakkal és SMS díjakkal vagy ajándék ingyen internettel minél több ügyfelet megkaparintani. Mióta divatossá váltak a dupla SIM kártyás telefonok, így egy konkurens társaság előfizetője is még potenciális új ügyfél lehet.
A piacra a Telenor, a Vodafone és a Telekom mellé nemrégiben becsatlakozott a UPC is, aki különböző extra csomagajánlatokkal próbál minél nagyobb szeletet szakítani a hazai mobilpiacból. A más szolgáltatók alá tartozó, céges mobilhálózatok (mint pl a MOL Mobile vagy a Lidl-ös Blue Mobile és a megszűnt Tesco Mobile) is egyre több előfizetőt hódítanak meg a számukra speciálisra szabott csomagajánlataikkal.
Mobilozzunk korlátok nélkül
Hanánkban a Vodafone volt az első, aki a Red tarifacsomagot bevezetve egy új korszak kezdetét indította el. A sokat mobilozó és busás havi díjat fizető ügyfeleiknek kínáltak egy olyan havi díjas megoldást, amellyel ütemezhettők és maximalizálhatták a mobilos költségeiket. A fix havidíjak ellenében akár teljesen korlátlanul (vagy apróbetűkkel vitatott módon, havi 1000 percen át) indíthattak hívást a hazai hálózatok, nem emeltdíjas számaira. A vonalas számokat is ingyen hívni képes tarifacsomaghoz egy hűségítőt párosítva pedig a legmodernebb okostelefont is ajándékba kapjuk a szolgáltatótól.
A szenzációs kezdeményezést a konkurencia is követte. A Telenor Hello Data Premium csomagja kínál valódi korlátlan hívást bármely belföldi és EU tagállamba indítot hívásra, ráadásul korlátlan SMS-t is küldhetünk készülékünkkel, bár a szolgáltatás havi díja a Vodafone Red-hez képest kedvezőtlenebb az előfizetőkre nézve. A Telekom sem maradhatott le, ezért a Red-hez hasonló áron ő is piacra dobta korlátlan csomagjait Next néven. Előfizetőiknek pedig 3 hónapos ingyen internetet is ajándékozott. Ez utóbbi akció most nagyon népszerű és úgy tűnik ez lesz az új húzó erő az előfizetők elcsábítására. A trendeket elnézve valószínűleg a korlátlan ingyen internet felé húzna a fiatal előfizetők szíve leginkább. Az árversenybe jó pozícióval ugrott be a UPC korlátlan csomagja, a Nonstop is. Érdemes lesz nyomon követni az ottani történéseket is, mert még lehet belőlük vezető mobilszolgáltató hazánkban.
A mobilflották térhódítása
A korlátlan mobilszolgáltatás csomagok és a legkedvezőbb percdíjak versenyének abszolút győztesei a mobil flották. Ezek olyan nem publikált előfizetői csoportosulások, ahol nagy számú előfizetőt toborzó egyesületek, cégek, társaságok kínálnak a hozzájuk kötődő tagjaiknak, flottába való csatlakozási lehetőséget. Ez lehet egy nagyobb cég alkalmazottainak hálózata, vagy valamilyen kereskedelmi kedvezménykártya hálózat kiegészítő szolgáltatása vagy egy egyesület tagságához járó bónusz is.
Általában egy-egy mobilflotta is több csomagot kínál, de ezek részletei teljesen változóak és a havi pár ezer forintos díjtól a tíz ezer forint körüli összegig terjednek. A percdíjak 0-9 Ft körülire is csökkennek, a hazai nagy 19 Ft-os árversenyt is maguk mögé utasítva ezzel. A flotta tagjai egymás között minden esetben ingyenesen beszélhetnek, sokszor az SMS is ingyenes, de a drágább, korlátlan csomagok is megfizethetőek egy magánszemély számára is. A flották gyengébb pontja az általában külön díjas internet (de ez valószínűleg egyre kedvezőbben fog beolvadni a csomagokba) és hogy általában kauciót vagy adminisztrációs díjat számolnak fel a csatlakozásért a csoportok.
Érdemes több mobilflottától is árajánlatot kérni mielőtt elkötelezzük magunkat, mert sok apró részletben is vannak eltérések (pl van ahol ha egy tag nem fizet, azt a többi tagra hárítják) és vannak nagyon kimagasló feltételekkel igénybe vehető szolgáltatások (pl. ajándék internet vagy ingyenes csatlakozás). Jellemzően a mobilflottába lépést azoknak ajánlják, akik havi rendszerességgel legalább 3000-5000 Ft összeget ráköltenek a mobilos szolgáltatásokra. Nekik már megéri csatlakozni de akik ennél is többet költenek, azok már több ezer forint havidíjat is képesek spórolni havonta a tagsággal.