Currently set to Index
Currently set to Follow

Miben változott meg a My Vodafone szolgáltatás?

Az elmúlt időszakban minden My Vodafone felhasználó értesítést kapott a változtatásokról, és arról, hogy a telefonszolgáltató mobil alkalmazása üzemen kívül volt július 24-28. között. Ebben az időszakban a mobiltelefonos szolgáltatások nem voltak elérhetőek. Azóta a rend helyreállt, és újra használható az applikáció. Cikkünkben bemutatjuk, milyen változásokat vezettek be, és mik azok a funkciók, melyek továbbra is megszokottan elérhetőek.

hirdetes

Mi is az a My Vodafone Mobil?

Ez egy olyan felület, melyet akár a böngészőből, akár okostelefonod áruházából letölthető applikációként használhatod Vodafone ügyintézésre. Az alkalmazás felületén könnyen nyomon követhető a számlák aktualitása és befizetése, valamint gyorsan és egyszerűen tölthető fel a telefon egyenlege, legyen szó hívástarifáról vagy mobilinternetről.

Ezért az ügyfélszolgálat és a szolgáltatás átalakításához leállították hivatalosan 4 napra, gyakorlatban körülbelül másfél hétre az alkalmazást. Ez idő alatt az applikáció nem volt elérhető, nem lehetett kiegészítő szolgáltatásokat vásárolni, sem ügyintézést végezni, például számlát befizetni. Az applikáció elérhetetlensége miatt természetesen az ez időben esedékes számlákat nem volt köteles fizetni az érintett ügyfél, valamint bónusz 5 gigabyte internet adatforgalmat biztosítottak számára.

A hívások indítása és fogadása, az SMS küldés és fogadás és az adathasználat, valamint a My Vodafone Otthoni alá tartozó vezetékes TV és internet szolgáltatás ezalatt az időszak alatt is zavartalanul működött.

Miért volt szükség a nagyfokú változtatásokra?

Korábban az applikációba telefonszámmal vagy email címmel és egy ahhoz generált önálló jelszóval lehetett belépni. Ha azonban egy telefonszámot többen is használtak, az nehezítette a személyre szabott ügyintézést – ezt a legegyszerűbben úgy lehetett megoldani, hogy mindenkinek önálló fiókot kellett generálnia, akkor is, ha ugyanaz a személy csupán többféle előfizetést használt különböző számokon. Ez többször is problémát okozott az ügyintézésben, így ennek hatására a Vodafone magyar leányvállalata módosításokat kivitelezett az ügyfélszolgálati és ügyintézési területen.

Mely szolgáltatások nem voltak elérhetőek a leállás időszakában?

Habár hivatalosan július 24-28. között volt csak leállás, sok szolgáltatás még augusztus első hetében sem volt elérhető, mivel a megújult alkalmazás nem került élesítésre. Ez érintette nemcsak a számlázással kapcsolatos ügyintézést, de az adat és kiegészítő opciók vásárlását, a szolgáltatások webshopos és online megrendelését, de még a meglévő előfizetői szerződések módosítását is.

Emellett ezen időszakban nem volt lehetőség szerződéshosszabbításra, csomagváltásra sem, valamint a készülékekkel kapcsolatos ügyintézések is leálltak – ebbe beletartozott a szerviz és biztosítás-kárrendezés mellett a parkolójegy és autópálya matrica vásárlás és a lottózás is.

Hogyan tudok belépni a My Vodafone alkalmazásba? Kell újra regisztrálnom?

A legnagyobb változás ebben észlelhető, ehhez pedig fontos bemutatni a korábbi és a jelenlegi állapotot, összehasonlítva egymással.

Korábban külön fiókok jöttek létre minden önálló telefonszámhoz, saját jelszóval. Ezekbe külön-külön lehetett csak bejelentkezni, ami meghosszabbította az ügyintézést.

Mostantól azonban ugyanazon személy alá tartozó összes telefonszám egy My Vodafone fiók alá kerül, ezzel átláthatóbbá és könnyebben kezelhetővé téve az olyan mindennapi ügyek elvégzését, mint a számlák kifizetése vagy az esetleges csomag kiegészítők vásárlása. A felhasználói fiókhoz tartozó adatokkal a My Vodafone Mobil fiókba és az alkalmazásba is be tudunk lépni. Ez alapján nem szükséges újra regisztrálni a rendszerbe, de hiba vagy probléma esetén érdemes kérni az ügyfélszolgálat segítségét.

Amennyiben csak egy telefonszámunk volt, úgy nincsen változtatás: a számon kívül használhatjuk a szerződésben megadott email címet (erre kapjuk a számlaértesítőket), és az ahhoz rendelt jelszót. Ugyanakkor, ha több fiókot kezeltünk, a legrégebben létrehozott és aktív telefonszámmal, vagy a prior kapcsolattartói email címünkkel érdemes belépni.

Amennyiben bizonytalanok vagyunk abban, mi a pontos kapcsolattartói adatunk, azt a Vodafone által júliusban kiküldött hírlevélben tudjuk megtekinteni, vagy az ügyfélszolgálat tud segítséget nyújtani.

Beléphetek közösségi média fiókommal a My Vodafone alkalmazásba?

Amennyiben összehangolt belépést szeretnénk kivitelezni, úgy először mindenképpen a kapcsolattartói email címmel vagy a telefonszámunkkal kell belépnünk a My Vodafone fiókunkba. Ezután keressük ki a Beállítások alatt a Biztonsági beállítások menüpontot, és kezdjük meg az összehangolást.

Kell-e új jelszót beállítani?

A My Vodafone Mobil fiók jelszavát nem érintette az átállás, ezért új jelszót megadni nem szükséges. Ha szeretnénk biztonságosabbá tenni fiókunkat, úgy érdemes rendszeresen frissíteni és megújítani jelszavunkat önállóan.

Mi történik azokkal, akikkel közösen használok valamilyen szolgáltatást?

Amennyiben más felhasználóknak szeretnénk hozzáférést adni, azt a My Vodafone asztali böngészőben a Saját Beállításaim alatti Hozzáférések menüpontban engedélyezhetjük. Ezeket a szerepköröket szétválaszthatjuk különböző jogosultsági szintek által, így növelve a fiók biztonságát.

Amennyiben nem mi vagyunk a szerződött fizető, ám mi használjuk a telefonszámot, úgy az előfizetőtől tudunk jogosultságot kérni a fenti menüpont leírást követve.

Family csomag esetén a fiók és az alkalmazás a szerződött előfizetőhöz tartozik, így ő tudja megadni a hozzáférési jogosultságokat.

Meghívhatok másokat?

A My Vodafone Mobil fiókba belépve, a “Beállítások” menüpont alatt válasszuk ki a Hozzáférések opciót, és a kiválasztott jogosultsági szintre kattintva indíthatjuk a meghívást az érintetteknek. A meghívottak emailben kapnak értesítést erről, és abban talál minden információt arról, hogyan tudja elfogadni a meghívásunkat.

Meghívott vagyok – mi a teendő?

Amennyiben már rendelkezünk My Vodafone Mobil fiókkal, úgy az email címre érkezett meghívóban kattintsunk a meghívás elfogadására. A felugró ablakban megjelenő fiókunkban tudjuk ezt véglegesíteni.

Amennyiben még nem rendelkezünk vele, úgy a folyamat hasonló: a megadott email címünkre érkező üzenetben kattintsunk a meghívás elfogadására, majd regisztráljunk a személyes adatok megadásával. Ezután hozzáférhetünk az előfizető fiókjához a jogosultságunknak megfelelően.

Milyen My Vodafone szerepkörök választhatóak ki?

A rendszerben az alábbi hozzáférési szintek különíthetőek el:

  • Előfizető: ez a személy teljes körű ügyintézésre jogosult. A szerződött előfizető fiókjához kapcsolt felhasználók személyes adatait nem módosíthatja.
  • Teljes hozzáférés: Teljes körű ügyintézést végezhet, de nem köthet és nem hosszabbíthat szerződést.
  • Számlázási hozzáférés: a számlázási ügyekre vonatkozóan teljes körű ügyintézést végezhet.
  • Szolgáltatás hozzáférés módosítási joggal: vásárolhat kiegészítő szolgáltatásokat és hozzáférhet a beállított szolgáltatáshoz, de azon nem módosíthat.
  • Szolgáltatás hozzáférés olvasási joggal: habár hozzáfér a beállított szolgáltatáshoz, azt nem módosíthatja, és nem vásárolhat kiegészítő szolgáltatásokat sem.

Minden más szerepkör, mint a kezes vagy a törvényes képviselő, valamint üzleti vonatkozású szerepek csakis személyesen lehet beállítani, ügyfélszolgálat segítségével.

Kaptam 5 GB internetet júliusban – kell érte fizetnem?

A leállási időszakban minden My Vodafone Mobil felhasználó ajándék 5 gigabyte internet hozzáférést kapott, hogy a leállások során is zavartalanul használhassa a netes szolgáltatásokat. Ez díjtalan, ezért a számlák havi végösszege nem növekedett vele.

Ráadásul az augusztus elejei problémák miatt a díjmentes 5 giga plusz netet automatikusan újraindították minden érintett fiókjában, amit augusztus 22. éjfélig tud felhasználni. Ez az adatkeretben nem jelenik meg, lemondani nem lehetséges. Amennyiben nem kerül felhasználásra, úgy törlődik. Teljes felhasználtság esetén, ha szükségünk van további internet hozzáférésre, már könnyedén vásárolhatunk kiegészítő csomagokat a megújult felületek egyikén.

A változtatások érintik a számlázást?

A július 24-28. között esedékes számla befizetéseket átmenetileg nem lehetett befizetni, cserébe a Vodafone meghosszabbította a fizetési határidőt, és később is kézbesítették a megszokotthoz képest azokat. Ezekről SMS-ben és e-számlaként emailben kaphattunk értesítést. Amennyiben az ügyintézési szünet alatt akartunk mindenképpen befizetni számlákat, úgy erre csak postai csekkel és átutalással volt lehetőség.

Korábban az eszamla.vodafone.hu oldalon volt lehetőség az elektronikusan kiállított számlák befizetésére, ez azonban az újításokkal megszűnt. Mostantól a számlákat az asztali böngészőből vagy az applikációból lehet bankkártyás vagy átutalásos formában kifizetni, valamint személyesen bármelyik Vodafone boltban.

Továbbá a technikai átállást megelőző időszak számlái többé nem elérhetőek az új felületeken – ezeket azonban a kapcsolattartói email címre továbbították csatolmányként.

Amennyiben már ki is fizettünk online vagy egyéb módon 2021. július-augusztusra vonatkozó számlát, azt a profilunkon a “Számláim” menüpont alatt tekinthetjük meg.

Történt-e lényegi változás a My Vodafone profilomban?

Akár a telefonos applikációt használjuk, akár az asztali böngészőt: néhány változtatással számolni kell. A stílus szinte hajszál pontosan egyezik a korábbival, ám a mobil ügyintézés abban változott, hogy az adatvásárlás és a csomagokkal kapcsolatos vásárlási lehetőségek egyelőre a My Vodafone mobil alkalmazásból azonnal átvisznek a böngésző felületen belül az érintett weblapra. Mivel a korábbi számlák és kifizetések már nem elérhetőek többé az applikációban, így az oszlop kimutatás lekerült a főoldalról, és ezt külön a “Számláim” menüpont alatt tudjuk csak megtekinteni.

A számítógépen megnyitott My Vodafone Mobil felület átláthatóbbá vált, így azon szinte minden szükséges információt azonnal áttekinthetünk.

Nem elvitatható a Vodafone-tól, hogy mindig igyekszik széleskörű szolgáltatást nyújtani ügyfeleinek, és mellé biztonságos rendszereket működtetni a háttérben. Bízhatunk abban, hogy a kicsit döccenősre sikerült átállások után hamarosan új pozitív élményeket gyűjthetünk.

Share Button