A magánszemélyeknek szánt tudakozók mellett az elmúlt években megjelentek az úgynevezett céges tudakozók, amelyek kapcsán jelenleg még mindig nagyon sok a kérdés a magyar emberek részéről, ami részben érthető is, hiszen egy olyan újszerű intézményesített rendszerről van szó, amit megálmodói nem kommunikáltak megfelelően a társadalom irányában. Hogy a céges tudakozó mire is való? A szisztémát leginkább úgy kell elképzelni, mint egy közösségi oldalt, ahol minden cégnek megvan a maga profilja. Ezen a profilon az alapvető, mindenki számára kötelezően kitöltendő adatok mellett helyet kap több olyan információ is, amelyek opcionálisak, tehát a vállalkozás dönti el minden esetben, hogy közzé teszi-e őket vagy sem. Összességében ajánlott minél több dolgot elárulni cégünkről a tudakozók számára, hiszen amennyiben valaki bizonyos szolgáltatásokra keres rá, és mi éppen egy olyan szegmensben vagyunk, amire a túlkínálat a jellemző, akkor egy tudakozóban általánosságban sokkal nagyobb előnnyel indulhatunk, mint azok a versenytársak, amelyek csak az alapvető adatokat adták meg magukról.
Céges tudakozó amire jó használni
Hogy konkrétan mire is valók a céges tudakozók, az összességében majdhogynem egyértelmű, illetve már a név is magában foglalja. Amennyiben például magánszemélyként szeretnénk megtudni valamit egy vállalkozásról, akkor csak egyszerűen felkeressük az egyik ilyen céges tudakozót, és azonnal kideríthetünk róla minden fontos adatot.
Nyilván a keresést más formában is lefolytathatjuk, ezáltal például segítségül hívhatjuk a különféle tudakozókat, vagy az internetes keresőkben is megpróbálhatunk utánajárni a számunkra fontos és releváns információknak, de amennyiben biztos sikert akarunk, akkor a céges tudakozók segíthetnek eredményt hozni számunkra. Az ilyen tudakozóknak köszönhetően ugyanis már a cég nevének megadásával hozzáférhetünk a legalapvetőbb és legfontosabb adatokhoz, ezáltal az összes elérhetőséghez a telephelytől és a postacímtől kezdődően a telefonszámon és az e-mail címen át a fax számig bezárólag. Ezen felül tudakozódhatunk még a cég olyan általános információi kapcsán is, mint például a cégjegyzékszám, az alapítás éve, vagy éppen a szolgáltatási kör, hiszen elképzelhető, hogy hasonló nevű cégek egészen eltérő szolgáltatást nyújtanak, a név tehát önmagában még soha nem jelenthet semmit sem, egy „Kerék” névre hallgató vállalkozás ugyanis lehet abroncsgyártó, fuvarozó, de akár még autós iskola is – többek között.
Vállalkozások számára is előnyös a céges tudakozó
A céges tudakozókat természetesen nem csak magánszemélyek használhatják a fentiek mellett akár arra is, hogy megtudják, az adott vállalkozás nem áll-e például csődeljárás alatt, hanem más vállalkozások, akár a konkurencia is – például piackutatás vagy adatgyűjtés céljából. Az efféle tudakozók segíthetnek tovább az új vállalkozásoknak is az elindulásban, legyen szó akár a névválasztásról, akár arról, hogy milyen tevékenységi körben érdemes célirányosan elindulni, hiszen egy már telített piacra mindig nagyon nehéz úgy újként betörni, hogy semmi olyan dolgot nem tudunk nyújtani, amit mások.
A céges tudakozók segíthetnek továbbá abban is, hogy élénküljünk a magyar üzleti élet, hiszen a vállalkozások ennek köszönhetően egyszerűbben kutathatnak fel hasonló, vagy a másik érdekeltségi körébe vágó partnereket és partneri kapcsolatokat. A legáltalánosabban azonban a céges tudakozókat inkább magánszemélyek használják egy vállalkozás hátteréről, de sokkal inkább elérhetőségeiről és szolgáltatásairól való érdeklődés során.