Az internet sokféle weboldalt kínál arra, ha vásárolni szeretne az ember valami meglepőt vagy különlegeset, ráadásul kedvezményes áron – legyen az telefon vagy ruha. Fontos mégis körültekintően vásárolni, nehogy az adataink vagy a pénzünk rossz kezekbe kerüljenek, és emiatt fontos a megrendelő oldal részéről is az ügyfelek pontos értesítése és támogatása probléma esetén. Cikkünkben a Lukáš Česal & Tomáš Česal által alapított ShipGratis.hu webshopot mutatjuk be a gyakori kérdések és részletes válaszaik mentén.
Mi a ShipGratis.hu?
A ShipGratis.hu egy lengyel származású, saját megnevezésük szerint bevásárló galéria. Felépítésében nem tér el a hasonló webáruházaktól, amelyek elsősorban kínai és thaiföldi termékeket kínálnak nagyker áron. Az alkotók 2011 óta tervezték megvalósítani a felületet, és végül 2012-ben el is indult az oldal. Azóta több irodával és a logisztikai háttérrel bővült a profiljuk, és a munkavállalóik száma több mint 100 főre gyarapodott, akik a lengyel és a magyar mellett más külföldi piacokon képviselik a céget: cseh, szlovák, szlovén, horvát, román, ukrán, orosz, bolgár, török és boszniai területek csatlakoztak, némelyik adminisztratív, más pedig partner-teljesítési központként.
Milyen termékeket lehet rendelni?
A készlet szerteágazó, mert a férfi-női és gyermek ruházatok mellett elektronikai és dekorációs termékeket is vásárolhatunk. A Forró újdonságok fül alatt a legfrissebb árucikkek közül válogathatunk, míg a Raktár kiárusítása a lehető legkedvezményesebb lehetőséget mutatja be.
Amennyiben a telefonok felé mutatunk érdeklődést, pár régebbi nyomógombost felfedezhetünk a készletben, a modernebb eszközökhöz azonban inkább kiegészítőket és védőtokokat fogunk találni.
Ha a konyhába keresünk dekorációt, az ideális székhuzat ránk mosolyoghat a portrékából, de kiválaszthatunk a lakáshoz illő faliórát. A megtetszett ékszerek vagy kabátok hamar egyedivé tehetik megjelenésünket.
Miként tudok regisztrálni?
Létrehozhatunk az email címmel, valamint Google vagy Facebook felhasználói profilunkkal saját fiókot. A regisztráció után adatainkat megadhatjuk vagy módosíthatjuk a Fiók információk fül alatt. Ezután már könnyen rendelhetünk.
Hogyan lehet vásárolni?
A belépés után helyezzük a kívánt termékeket a Kosárba. Figyeljünk a szín és méret helyes kiválasztására! Klikkeljünk a Kosárra a jobb felső sarokban. Az első összegző oldalon van lehetőségünk kedvezményes kupon felhasználására is: írjuk be a megfelelő rubrikába! Adjuk meg számlázási és címzési adatainkat. Lehetőség van azt is megjelölni, hogy cégnek vagy egy szülinapos számára vásárolunk.
Mennyi a szállítási idő és a díja?
A leírás szerint a portál a lehető legkedvezőbb felvételeket akarja biztosítani vásárlói számára, így elengedi a nemzetközi postaköltség árát, s egyben a versenytársak árait nem meghaladni. A megrendelt árukat a megszokottnál hosszabban szállítja ki a Magyar Posta a megrendelőhöz legközelebbi postafiókba. Ez akár azt is jelentheti, hogy 40 napot kell várni az érkezésig.
Amennyiben a termék a Raktárban található, a webshop elmondása szerint Csehországból, a plzeň-i tározóból szállítják, mely esetben Magyarországra kettő-öt nap alatt érkezik meg.
Milyen módon lehet kifizetni a rendelést?
A külföldről megrendelt termékeket csakis banki átutalással (Visa, Mastercard) vagy Google Pay-jel lehet kifizetni, mivel az ázsiai területekről érkező szállítmányok díját nincsen lehetőség utánvéttel kiegyenlíteni.
Kivétel abban az esetben van, amennyiben a raktáron lévő termékek közül szeretnénk valamit megvásárolni – ezen termékek esetében lehetőség van utánvételes fizetésre, amit a rendszer opcióként feltüntet a vásárlás végrehajtásakor.
Nem érkezett meg a csomag – mit tehetek?
A ShipGratis.hu felhívja a figyelmet, hogy az áru szállítási ideje mindig onnantól indul, amikor a szállító feladta a rendelést. Ez azt jelenti, hogy a megrendelés időpontja és a szállítás időpontja eltérhet egymástól. A rendelési adatokról mindig a megadott email címre érkezik információ.
Kiemelt figyelmet érdemel az is, hogy a termékek nem egy helyről érkeznek, ezért hiába egy vásárlási csomagban adjuk fel a rendelést, azok külön-külön érkezhetnek meg, eltérő időpontokban.
Hogyan van lehetőség reklamációra?
Amennyiben az áru mégsem érkezne meg a kiírt határidőn belül, vagy más terméket kapunk kézhez, van lehetőség reklamációra, amelyet egy általuk működtetett ticket rendszerben kezelnek online és telefonon. Továbbá, ebben az esetben a cég kuponok osztásával engeszteli ki vásárlóit, melyet a következő rendelésük során használhatnak fel.
Nyissuk meg a Profilunkat belépés után, és keressük ki bal oldalt, a Személyes beállítások alatt a Kérdéseim – Jegyek menüpontot.
A rákattintás után válasszuk ki az Új jegy hozzáadása alatt a Részleg és a Prioritás adatokat, emellett hagyhatunk írásos és akár képi formátumú megjegyzést is mellékletként. Ezután válasszuk ki a lenyíló fülben, melyik rendelésre vonatkozik a reklamáció.
Amennyiben inkább telefonon intéznénk a reklamációt és az érdeklődést, keressük az Ügyfélszolgálatot a +36 62 99 90 52-es telefonszámon, mely hétköznapokon reggel 10 és este 8 közt érhető el.
Miként kezdeményezhető a rendelés törlése vagy módosítása?
Amennyiben még nem lett kifizetve a termék, van lehetőség a megrendelés módosítására vagy törlésére. Ehhez ticketet kell nyitni, melyben az igény mellett a rendelési számot kell megadni.
Ha már kifizette a rendelést, úgy nincsen lehetőség törölni azt. Mindenképpen érdeklődjünk az Ügyfélszolgálat elérhetőségein!
Vajon a webáruház átverés?
Az interneten sok különböző visszajelzés olvasható, amely szerint a webáruház nem teljesen a valós elvárásoknak megfelelően működik. A vélemények természetesen valósak, de ezek szerteágazóak lehetnek aszerint, hogy honnan érkezik a rendelésük, és a szállítási napot a megfelelő dátumtól számolják-e. Amennyiben elégedetlenek, ezt jelezhetik reklamáció formájában.
Működik-e saját Ügyfélszolgálatuk?
Igen, működik. A panaszok benyújtása megtehető a ticket rendszerben, de érdeklődhetünk az info@shigratis.hu és a +36 62 99 90 52-es telefonszámon is.