A levelezés még soha nem volt ilyen egyszerű, mint a webmail segítségével. Nem szükséges céges weboldallal rendelkezni ahhoz, hogy céges e-mail címünk legyen. Néhány kattintással máris céges e-mail címet lehet létrehozni a T-home segítségével.
Miért jó a céges T-home webmail?
A céges e-mail sokkal nagyobb bizalmat generál az ügyfelekben, hiszen az ingyenes levelezőrendszerek legtöbbje nem túl meggyőző. A céges levelezés sokkal nagyobb bizalmat kelt az ügyfelekben, mint az ingyenes levelezőrendszerek. Amely oldalakon közzétesszük a céges e-mail címet, ott mindenhol népszerűsítjük cégünket. Lehetőség van a kollégák számára is egyedi elérhetőségeket rendelni, emellett hatékony spam és vírusvédelmet is kapunk. A céges e-mail címeket „örökre” használatba lehet venni.
Hogyan indítsuk el a webmail igénylést?
Első lépésben le kell ellenőrizni, hogy a kiválasztott doménnév szabad-e még. Amennyiben nem, úgy meg kell próbálni más végződéssel létrehozni a regisztrációt. Ilyen lehet a com, eu, net végződés. Ha úgy látjuk, hogy ezeket is már lefoglalta más, úgy válasszunk ki egy másik nevet, de arra figyeljünk, hogy a valamilyen szinten utaljon vállalkozásunkra, illetve annak nevére.
Lehet a vállalkozás nevéből a kezdőbetűket is választani. Amikor sikerült kiválasztani a megfelelő T-home webmail-es doménnevet ki kell tölteni az űrlapot és elküldeni a T-home-hoz. Az új vállalati e-mail címet meglévő Telekom fiókban is be lehet állítani. A cég az e-mail cím létrehozása után azonnal értesítést küld. A céges levelezőrendszert ezután nekünk kell beállítani, testre szabni.
Az Exchange Online csomagok tartalmazzák az e-mail szolgáltatást, a vállalati névjegyalbumot és a naptárat is. Az 50 GB tárterülettel rendelkező postafiókok esetében akár 25 GB méretű üzenet elküldése is lehetséges. Maximum 20 e-mail címre lehet levelet egyszerre elküldeni, 5 címzett után már késleltetést léptet életbe a program, amely 15 másodperces lesz. Érdemes odafigyelni, hogy 60 e-mail-t ne akarjunk 1 percen belül kiküldeni, mert a rendszer 30 percre kitilt minket a levelezőprogramból.
A levelezőlistára egyszerre 100 e-mail címet lehet felrögzíteni, amely nagy segítség a céges levelezések kezeléséhez, hiszen nagyon gyorsan körbe lehet küldeni egy adott e-mailt. Az email-eket tableten, notebookon, okostelefonon is lehet kezelni. A cégeknél az IT szakemberek napi munkája igen egyszerű lesz, hiszen az üzemeltetés már nem rájuk tartozik, hanem a Microsoft kiszolgálókra.
Emellett azonban a rendszer irányítása teljesen az ő kezükben marad valamint a hatékonyságnővelő feladatok is, mint például a PIN-kód zárolása is. A következő feladatokat is elláthatják a szakemberek: elvesztett telefonok esetén a céges adatok letörlése, a teljes e-mail rendszer karbantartása, a javítócsomagok alkalmazása. Érdemes a szerződést minél előbb megkötni a T-Home-mal, hiszen egy közeljövőben várható külföldi utazás esetén, már biztosak lehetünk abban, hogy céges email-jeink jó kezekben lesznek, biztonságos helyen tárolódnak mind addig, amíg mi nem tudunk vele érdemben foglalkozni.
Miként érjük el a levelezést és milyen virtuális mail szerver funkciókat használhatunk?
A T-home webmail-re érkező leveleket a következő módokon érhetjük el:
- POP3 protokoll használatával. Ebben az esetben a Szolgáltató szerverén kerülnek tárolásra a levelek mindaddig, amíg a levelezőprogrammal nem kerül letöltésre, a számítógépre. A szerverről, a letöltés után természetesen eltűnnek a levelek.
- IMAP protokoll használatával. Ennél a lehetőségnél a levelek mindig a Szolgáltató szerverén kerülnek tárolásra, hiszen a levelezőprogramban csak az elolvasás idejére kerül letöltésre. Levelezőprogramtól függően azonban lehetőség van a kimenő levelezés tárolására. Ennél a lehetőségnél a világ bármely pontjáról meg lehet nézni a levelezést.
- Normál webmail felület használatával. Az előfizetők postafiókja a világ bármely pontján elérhető. Leveleket küldhetünk, fogadhatunk, használhatjuk a mappákat és a címtárat is.
A T-home webmail-es virtuális mail szerver funkciók a következők:
- belépés a levelezőrendszerbe
- teljesen új postafiók létrehozása
- a meglévő postafiókok karbantartása
- létre lehet hozni új levelezőlistákat
- a levelezőlisták karbantartása is elérhető.
Hogyan lehet belépni a programba?
A regisztráció után egy megerősíti e-mail-t fogunk kapni, amelyben egy link szerepel. Akkor válik élessé a regisztráció, ha erre a linkre rákattintunk. Ezzel az email címmel így már más biztosan nem tud majd regisztrálni. A levelet regisztráció után azonnal kiküldik és a linket 48 órán belül lehet felhasználni.
Belépéskor a rendszer az email címet és a hozzá tartozó jelszót fogja kérni. Egyébként a @t-online.hu végződésű email címekkel egyéb más T-home szolgáltatások is elérhetővé válnak. Kedvezmények, kényelmes és biztonságos fizetési lehetőség, utólagos számla rendezés. Adatmódosításra bármikor lehetőség van, de az email címet soha nem tudjuk módosítani.