A telefonszám átvitel napjainkban az ügyfelek joga, így akkor is megtarthatják korábbi számukat, ha szolgáltatót váltanak. A telefonszolgáltatók időről-időre kitűnő ajánlatokkal jelennek meg a piacon, és gyakran kihagyhatatlan készülékvásárlási akciók is társulnak ehhez. Nem véletlen, az ügyfelek időnként szolgáltatót váltanak. A tapasztalatok azonban azt mutatják, hogy mindenképpen saját telefonszámukat szeretnék megőrizni, ugyanis problémás lehet elérhetőségük biztosítása ellenkező esetben. Ilyenkor bizonyul kitűnő választásnak a telefonszám átvitel
A számhordozási eljárás a vonatkozó jogi szabályozás tükrében az előfizető joga, aki úgy válthat egyik szolgáltatóról a másikra, hogy az előfizetői hívószáma közben megmaradhat. Erre rendelkezésre áll az úgynevezett számhordozási időablak, mely körülbelül négy óra hosszúságú. Ennek ideje alatt az átadó szolgáltatónál megszűnik a szolgáltatás, és az új szolgáltatónál megkezdődik az.
Fontos tudni, hogy a számátadási ablakon belül a szolgáltatás szünetelhet, és ilyenkor kell a mobiltelefonban is kicserélni a SIM kártyát.
A telefonszám átvitel kezdeményezése
Az az előfizető kérheti a telefonszám átvitelt, aki előfizetési szerződéssel rendelkezik. Ebbe természetesen a feltöltő kártyás csomagok is beletartoznak. Fontos, hogy az átvevő szolgáltatónál kezdeményezze az előfizető a számátvitelt. Ezt követően az új szolgáltató jár el a korábbi szolgáltatónál. Érdemes tehát tudni, hogy előfizetőként nem szabad felmondani az előfizetést, hiszen akkor a megszokott telefonszám már nem kapható meg. Lejárt számlatartozás, vagy az előfizető beazonosíthatatlansága esetén a számhordozási igény megtagadható.
Kép forrása: Pixabay
Mennyi ideig tart a számhordozás megvalósulása?
A tapasztalatok azt mutatják, hogy a munkanapokon 16 óráig benyújtott igény alapján már a következő munkanapon érvénybe léphet a dolog. Egy munkanapon belüli teljesítés az általános, így ezzel mindenképpen számolni kell. Hasznos azt is tudni, hogy az előfizető igényelheti, hogy például egy későbbi időpontban történjen meg a számhordozás. Ez az elérhetőség érdekében korántsem elhanyagolható.
Miért népszerű a telefonszám átvitel?
A telefonszám átvitel mellett minden korábbinál többen döntenek. Nem véletlen, hiszen napjainkban már minden ügyintézéskor meg kell adni telefonszámunkat. Míg barátainkra ráírhatunk a Facebook-on, hogy megváltozott a számunk, addig a hivatalokban, hitelintézetekben és hasonló területeken az utánajárás sok-sok napig is eltarthatna, ami a legtöbbek idejébe biztosan nem fér bele.
A telefonszám átvitelt tehát az egyszerűség és a praktikusság indokolja leginkább, de nem elhanyagolható a megszokás sem, amely szintén döntő tényező lehet akkor, amikor a régi telefonszám megtartása a cél.
Gondoljunk csak bele, hány helyen megadjuk napjainkban telefonszámunkat! Akár egy kormányablakos ügyintézés, hitelfelvétel vagy közüzemi tájékozódás kapcsán is azonnal elkérik telefonszámunkat. Az oktatással, munkahelyi elfoglaltságokkal kapcsolatban is számtalanszor csörög a telefon, és bizony korántsem mindegy, hogy egy fontos ügyben elérnek-e az illetékesek.
Ugyanakkor nem elhanyagolható az sem, hogy ha megszoktunk már egy számot, akkor ne kelljen újra váltani, és bajlódni még azzal is, hogy a számunkra fontos személyek figyelmét felhívjuk a számváltozásra. A telefonszám átvitel mindezeket a gondokat oldja meg egyszerre, nem véletlen tehát, hogy a szolgáltatók is fel vannak készülve minderre.