Currently set to Index
Currently set to Follow

Telekom adategyeztetés mit, hogyan csináljunk

A Telekom adategyeztetés egy évente ismétlődő folyamat, tulajdonképpen a szerződés megerősítését és hosszabbítását szolgálja a feltöltőkártyás ügyfeleknek. Ekkor beleegyezünk, hogy a 2017 óta érvényben lévő elnöki rendelet alapján személyazonosságunkat egy évre tárolhassa a cég. Ha elmarad az adategyeztetés, akkor Domino SIM-kártya számlánk és telefonszámunk törlődik.

hirdetes

Amennyiben elmulaszottuk az előfizetői adategyeztetést, vagy szeretnénk mindenképpen megtartani Domino szerződésünket és azzal kapcsolatban kérdés vagy probléma merülne fel, cikkünkben minden szükséges információt megtalál gyakori kérdések és válaszok formájában!

Hogyan kapok emlékeztetőt az adategyeztetésről?

A Telekom emlékezteti ügyfeleit négy SMS értesítővel, valamint egy alkalommal telefonos emlékeztető keretében is tájékoztatnak az esedékességről.

Havi díjas előfizető vagyok, van-e teendőm?

Amennyiben csak havi díjas szolgáltatást veszünk igénybe a Telekomnál, és nincsen hanghívásra alkalmas, aktívan használt Domino, MOL mobile vagy blue mobile SIM-kártyánk, úgy további teendőnk nincsen.

MOL vagy blue mobile-osként van teendőm?

Igen – mindkettő a Telekom csoporthoz tartozik, ezekre a SIM-kártyákra is vonatkozik a jogszabály által előírt adategyeztetés. Kérdés esetén keressük az alábbi díjmentesen hívható telefonszámot 7 és 22 óra között (+36-80-630-045), vagy folytassuk az adategyeztetést online a bluemobile.hu vagy molmobile.hu weboldalakon.

Milyen eszközökre vonatkozik az adategyeztetés?

SIM-kártya hallatán sokan a mobiltelefonokban találhatóakra gondolunk, ám a szabály minden hanghívásra használható eszközre vonatkozik. Ez azt jelenti, hogyha ennek megfelelő modemben, mérőórában, gyerekórában, riasztóban vagy bármi egyéb tárgyban alkalmazott és hanghívásra alkalmas SIM-kártyával rendelkezünk, azt is szükséges bevonnunk az éves adategyeztetésbe. Az ilyen típusú SIM-kártyák – amennyiben kivehetőek a tárolójukból – alkalmazhatóak telefonban is, ezért azokat az adatok egyeztetésekor helyezzük át egy olyan készülékbe, amely képes SMS fogadására. Ha ez nem opció, ne felejtsünk el értesítési telefonszámot regisztrálni, amire SMS érkezhet.

Ha bizonytalanok vagyunk egy adott eszköz kapcsán, keressük fel a Telekom munkatársait a +36 80 630 045-ös telefonszámon még az adategyeztetési határidő előtt!

Mikor és hol kezdeményezhetek adategyeztetést?

Az, hogy mikor esedékes az adategyeztetés, függ a szerződés megkötési idejétől. Amikor közeledik a határidő, azelőtt a Telekom négyszer SMS értesítésben és egyszer telefonos figyelmeztetéssel emlékeztet, hogy időben elindíthassuk a szükséges lépéseket a szerződés hosszabbításához.

A Telekom adategyeztetés több útvonalon is elindítható:
Telekom üzleteiben, időpont foglalással a munkatársak segítenek.
Az érintett Domino telefonról indított díjmentes hívással, amely 7 és 22 óra közt minden nap elérhető (belföld: +36-80-630-045; külföld: +36-30-344-0861).
Online a Telekom fiókban vagy weboldalon, amelyek mind telefonon, mind számítógépen biztonságosan elérhetőek. Keressük meg a menüben az Ügyintézés alatt a Szolgáltatás módosítás oszlopot, és válasszuk ki a Domino adategyeztetés lehetőséget.

Hogyan történik az adategyeztetés?

Mindenféleképpen legyen a közelünkben az érintett SIM-kártya, amely aktívan működik egy feltöltött telefonban. Amennyiben telefonon kezdeményezzük az adategyeztetést, a hosszabbítani kívánt SIM-kártyáról indítsuk a hívást!

Az adategyeztetés gyors, többféle kommunikációs csatornán elindítható, és mindössze három lépésben végig vihető:
1. Adjuk meg a Domino csomaghoz tartozó telefonszámot.
2. Készítsük elő érvényes személyazonosító okmányunkat és ellenőrizzük a rajta lévő adatokat.
Lakossági ügyfélként: személyi igazolvány vagy útlevél vagy jogosítvány is megfelelő, és diktáljuk be pontosan az azon szereplő adatokat.
Cégként: adóazonosító számra és cégképviselői okmányiratokra lesz szükség.
3. Az adategyeztetés a megadott adatok alapján történik, annak sikerességéről vagy sikertelenségéről mindenféleképpen érkezik visszajelzés.

Sikeres adategyeztetés után SMS-ben az alábbi szöveget kapjuk visszajelzésként: “Köszönjük, adatok rögzítésre kerültek.”

Milyen okiratot és adatokat kell használni az adategyeztetés során?

Lakossági ügyfélként használható érvényes személyi igazolvány, vezetői engedély, vagy útlevél – vagyis bármi, amivel személyazonosságunkat igazolhatjuk. Az egyeztetés során meg kell adni az előfizető:
nevét,
választott okmány számát
születési helyét, amely és ahogyan az okmányon szerepel
születési időt,
lakcímét,
édesanyja nevét,
email címét,
értesítési telefonszámát.

Cégként az adószám és a cégképviselői iratokat kell előkészíteni. Számukra az adatellenőrzés során a cég neve, adóazonosító száma szükséges átadásra, valamint az előfizető képviselőjének:
neve,
okmány száma,
születési helye és ideje,
lakcíme,
anyja neve,
email címe,
értesítési telefonszáma.

Mit vegyek még figyelembe az adategyeztetésnél?

Mindenképpen ellenőrizzük, hogy megfelelően adtuk-e meg a telefonszámot, amely a Domino előfizetéshez tartozik. Vegyük figyelembe azt is, hogy aktív-e még a szám és nem járt-e le a határidő, esetleg nem történt-e előfizető módosítás.

Megváltoztak az adataim – mit tegyek?

Amennyiben adatváltoztatás miatt új személyi igazolvány vagy egyéb okirat áll rendelkezésünkre, úgy regisztrált adatainkat év közben is módosíthatjuk online a Telekom rendszerében, vagy még az adategyeztetés előtt meg kell adni ezen a telefonszámon: +36-80-630-045

Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy milyen adataink szerepelnek az előfizetői szerződésben és a hatósági nyilvántartásban, azokat bármikor lekérdezhetjük az alábbi linken keresztül:
https://www.nyilvantarto.hu/ugyseged/OkmanyStatuszLekerdezes.xhtml

A linken folytatott ellenőrzés nem váltja ki a Telekommal folytatott adategyeztetést!

Lejárt vagy eltűnt az okirat – mit tegyek?

A 2020. november 4-e után lejáró okiratok a járványügyi vészhelyzet után még 60 napig használhatóak maradnak. A 2021-ben lejárt okmányokkal csak személyesen, a Telekom üzleteiben van lehetőség az adatok egyeztetésére

Amennyiben a személyes ügyintézés jelenleg nem opció, úgy egyéb, érvényes okiratokkal online is végezhetjük a folyamatot.

Amennyiben az okirat eltűnt vagy ellopták és bejelentésre került a hatóságnál, az nem használható adategyeztetésre. Válasszuk helyette az útlevelet vagy a jogosítványt! Előkerülés esetén egyeztessünk a hatósággal, és csak ezután lehet újra használni a Telekom adategyeztetésnél.

Ideiglenes személyigazolvány használható adategyeztetésre?

A magyar jogszabály nem fogadja el az ideiglenes személyigazolványt adategyeztetés során. Ebben az esetben más, érvényben lévő személyi okiratot kell használni (útlevél, jogosítvány).

Külföldi azonosító okmány alkalmazható?

Online nem, csakis személyesen, a Telekom üzleteiben használható adategyeztetésre külföldi azonosító okmány.

Milyen következményekkel jár az adategyeztetés elmulasztása?

Amennyiben elmulasztottuk az adategyeztetést, úgy az előfizetői telefonszámunk megszűnik a törvényi rendelkezéseknek megfelelően.

Amennyiben szeretnénk visszakapni telefonszámunkat, új szerződéskötés keretében megtehetjük. 60 nap áll rendelkezésünkre a régi hívószám visszaszerzésére, amelyet az SMS-ben kapott egyedi kóddal tudunk kezdeményezni online vagy Telekom üzletben.

60 nap letelte után nincsen lehetőség újra szerződni a korábbi hívószámra. Ebben az esetben új SIM-kártya vásárlása szükséges, amelyhez új hívószámot kapunk.

Nem tudni, kinek a nevén van a SIM-kártya, de szeretném elvégezni az adategyeztetést. Mit tehetek?

Ha a SIM-kártyát mi használjuk és a birtokunkban van, akkor saját adatainkkal tudjuk biztosítani a hosszabbítást az adatellenőrzéskor.

Ha a SIM-kártya eddig nem a mi nevünkön volt, a sikeres adategyeztetés után a Domino kártya új előfizetője mi leszünk.

Szeretnék Domino SIM-kártyát vásárolni – hol tehetem meg?

A Telekom.hu weboldalon rendelhetünk és márkaboltokban vásárolhatunk Domino SIM-kártyát, de fellelhetőek nagyobb elektronikai áruházakban és szupermarketekben, valamint benzinkutakon is.

Magánszemélyként tilos tovább értékesíteni a megvásárolt kártyákat, és nem adhatóak át harmadik személynek használatra a Telekom tájékoztatása nélkül.

Üzleti előfizetőként a szervezet vagy vállalkozás munkavállalói nem minősülnek harmadik személynek.

Egynél több SIM-kártyával rendelkezem, szabályos ez?

Amennyiben egyéni előfizetőként vagyunk adminisztrálva a Telekomnál, úgy maximum 10 darab feltöltőkártyás SIM-kártyával rendelkezhetünk, amik egyben hangszolgáltatásra alkalmasak.

Amennyiben üzleti előfizetők vagyunk, úgy maximum 50 darabbal rendelkezhetünk.

A Telekom csoporthoz tartoznak a MOL mobile és blue mobile feltöltőkártyák is, így az előbbi darabszámokba ezek is beletartoznak.

Amennyiben a jogszabály által előírt korlátot meghaladja az előfizetéseink száma, úgy egy Telekom üzletben személyesen kell nyilatkoznunk arról, hogy mely előfizetéseket szeretnénk megtartani, és melyeket lezárni.

Hibaüzenet érkezik, sikertelen a Domino adategyeztetés. Mi a teendő?

Hiba esetén is kapunk értesítőt. Nézzük meg a leggyakoribb hibákat és azt, mit tehetünk!

Ha korábban havi díjas előfizetők voltunk, amelyet Domino hívószámra változtattunk, és ezt a telefonszámot nem fogadja el a rendszer, az csupán átmeneti probléma, amelyet a háttérben már javítanak. Egy hét múlva próbáljuk meg újra az egyeztetést.

Amennyiben a rendszerüzenet szerint a megadott adatok nem egyeznek a központi nyilvántartás adataival, ellenőrizzük, hogy az okmányban szereplő adatokat helyesen adtuk-e meg! Az okiraton lévő valamennyi adatot be kell diktálni, így a zárójelben szereplőeket is.

Régi típusú, úgy nevezett keményfedeles és egyben érvényes személyi igazolvány esetén próbáljuk meg szóközök és speciális karakterek nélkül rögzíteni az adatokat. Például XY-II. 123456 helyett XY123456 változattal próbálkozzunk.

A lakcím megadásakor a házszám után NE tegyünk pontot!

Mindig ellenőrizzük, hogy a nevünk megfelelően szerepel-e az okiraton és az adatbázisban is! Hiba esetén próbálkozzunk a második keresztnév elhagyásával vagy megadásával. Szintén figyeljünk a helyesen bediktált vezetéknévre.

Miért kell évente frissítenem az adataimat?

2017. január 1-én módosult egy elnöki rendelet által az elektronikus hírközlésről szóló törvény, amely érinti azokat az ügyfeleket, akik előfizetőként egy adott szolgáltatónál hanghívásra szolgáló feltöltőkártyákat használnak. Számukra kötelező a személyazonosság ellenőrzése.

Fontos kiemelni, hogy ez az eljárás nem vonatkozik azokra a SIM-kártyákra, amelyek kizárólag internethasználatra valóak.

Share Button