Currently set to Index
Currently set to Follow

Telekom hibabejelentés

1/5 - (1 vote)

Az intelligens otthoni eszközök, az online játékplatformok és a videostreamingszolgáltatások terjedésével az erős internetkapcsolat fenntartása és a leállás elkerülése (Telekom hibabejelentés hatékonysága) fontosabb, mint valaha. Ha késést tapasztalunk a kedvenc online játékunk közben, vagy sokáig tart a zene letöltése, akkor jó eséllyel nálunk érdemes megnézni a probléma forrását, mielőtt a Telekomnál érdeklődnénk, ahol a telefonszám, tv hiba kapcsán vagy üzleti tudakozóval kapcsolatban is kaphatunk szakszerű felvilágosítást.

hirdetes

Mi történik a Telekom hibabejelentés után?

Abban az esetben, ha már mindent leellenőriztünk otthon, akkor jöhet a Telekom hibabejelentés. A szolgáltató a pandémia alatt is minden erővel azon dolgozik, hogy kifogástalan minőségben járuljon hozzá az otthoni munkavégzéshez, a digitális oktatáshoz és tanuláshoz, nem beszélve a vállalkozások zavartalan működéséről, legyen szó telefonszámról, internetről vagy egyéb telekommunikációs szolgáltatásról. Ennek megfelelően a hibaelhárításával foglalkozó műszaki kollégák szigorú biztonsági követelményeknek alárendelve dolgoznak, ideértve a gyakori kézmosást, fertőtlenítést, a maszk vagy a védőkesztyű szakszerű használatát. Arra kérnek minket, ügyfeleket, hogy vigyázzunk a magunk és a munkatársaik egészségére, hogy a segítség nyújtása folytonos legyen.

TV hiba – hogyan oldható meg a probléma?

Fontos leszögezni, hogy nem az általános TV eszköz meghibásodásáról van szó, hiszen, ha adott készülék romlik el, úgy az arra vonatkozó márkaszervízt vagy garanciaközpontot ajánlatos felkeresni, elkerülve ezzel a felesleges Telekom hibajelenést. Nagyon sok esetben a gond orvosolható a digitális vevőegység, illetve a digitális elosztó ismételt indításával, amely az áramellátás megszüntetését majd visszakapcsolását foglalja magában. A szolgáltató arra kéri az ügyfeleit, hogy futtassunk le egy ellenőrzést, mielőtt szakemberhez fordulnánk, ezzel időt takarítunk meg.

Amit az IPTV használatáról tudni érdemes

Az IPTV (Internet Protocol Television) egy olyan szolgáltatás, amely televíziós műsorokat és egyéb videotartalmakat biztosít a Transmission Control Protocol/Internet Protocol (TCP/IP) programcsomag használatával, szemben a TV, kábeltévé vagy műholdas jelek sugárzásával. Egy IPTV-szolgáltatás, amelyet általában egy szolgáltató terjeszt, élő TV-műsorokat vagy igény szerinti videotartalmat szállít IP-hálózatokon keresztül.  Az IPTV kezelése egyszerű, a vevőegység alkalmazására egy univerzális távirányítót is kapunk az előfizetésünkhöz.

A szolgáltatásokat vagy a szükséges beállításokat a televíziókészülék képernyőjén felugró menürendszer segítségével érhetjük el.

Mit a teendőm, illetve hová fordulhatok, ha üzleti csomagom van?

A rendszer nem tesz különbséget magánszemély vagy üzleti megkeresés esetén a Telekom hibabejelentésnél. Azért nem árt tudni, hogy milyen csomagunk van, majd hívhatjuk a jól ismert 1414-es ingyenes telefonszámot. Az a legjobb, ha online intézünk mindent kiválasztva a nekünk leginkább kézenfekvőbb funkciót.

Ezek a következők:

–          Telekom számlabefizetés

–          Adatvásárlás, vagy a meglévő díjcsomag frissítése

–          Hibabejelentés és reklamáció

–          Informatikai szolgáltatások (pl.: Microsoft 365 Vállalati alap, standard és prémiumverzió felhőalapú előfizetése)

Telekom hibabejelentés, amikor nincs internet

Nincs internet? Nem tudok dolgozni, vagy e-maileket írni, és ott a sok miért. Aggodalomra és főleg pánikra semmi ok! Elsőként ne felejtsük el ellenőrizni a csatlakozókat és újraindítani, kihúzni a konnektorból a modemet vagy a digitális elosztót!

Néha előfordul, hogy olyan hibát észlelünk, melyet néhány egyszerű hibaelhárítási megelőzéssel saját magunk is meg tudunk javítani. Arra kérik az előfizetőket, hogy mielőtt ügyfélszolgálatukat vagy a szerelőt hívnánk, végezzünk el néhány alapvető ellenőrzést, mert lehet, hogy el tudjuk hárítani a problémát!  A 1414-es szám díjmentesen tárcsázható valamennyi belföldi hálózatból.

Ha pedig külföldön vagyunk, úgy a telefonos ügyfélszolgálat külföldről a (+ 36 1) 265 9210-es telefonszámon érhető el. A hívás tarifája megegyezik egy hazai vezetékes telefonszám külföldről kezdeményezett hívásának díjával.

Azt tartsuk szem előtt, hogy a várakozási idő, főleg csúcsidőszakban eléggé hosszúra nyúlhat, azonban van lehetőségünk visszahívást kérni, amit a Telekom automata ügyféltájékoztató rendszere fel is ajánl. Ebben az esetben maximum három órán belül felveszik velünk a kapcsolatot a megadott telefonszámon.

A 4G hiba

Mielőtt még túlságosan belemerülnénk a hibaelhárításba, győződjünk meg a következőkről:

–           A vonal aktív

–          Megvan a kellő lefedettség adott területen

–          A repülőgép üzemmód ki van kapcsolva.

–          A Wi-Fi hívás ki van kapcsolva.

–          A SIM-kártya rézbevonatán nincs chip vagy elszíneződés. Ha igen, vegyük fel a kapcsolatot egy olyan eszközről, amelyen minden rendben működik, vagy keressük fel a legközelebbi Telekom üzletet.

Hasznos tipp: Ha segítségre van szükség a fenti lépések bármelyikéhez, ajánlatos felkeresni az „Eszközök” útmutatói menüjét az okostelefonon és érintsük meg a jobb felső sarokban található keresősávot, hogy hamar megtaláljuk, amit keresünk.

 A „nincs jel” vagy a „nincs szolgáltatás” hibák elhárítása a következő megoldási opciók jöhetnek szóba a routeren:

–          Indítsuk újra az eszközt, és ellenőrizzük a jelsávokat.

–          Módosítsuk a Wi-Fi hívás beállításait Cellular Preferred vagy Cellular Only értékre, hogy megakadályozzuk, hogy a Wi-Fi hívások zavarják a jelet.

–          Kapcsoljuk ki a Wi-Fi-t, hogy megbizonyosodjunk arról, hogy a megfelelő hálózatot vesszük igénybe.

–          Állítsuk az eszköz „Hálózati” üzemmódját „Automatikusra”.

–          Távolítsunk el minden tokot vagy fedelet a készülékről.

A telefonon végezzünk manuális hálózatválasztást, hogy megkeressük azokat a kapcsolatokat, amelyekhez eszközünk csatlakozhat.

Ha ezt látjuk:

„Regisztrálva a hálózatra, de nincs jel”: A probléma valószínűleg alacsony vagy nincs lefedettség. Ha a lefedettségi térkép jó elérhetőséget mutatott, próbáljunk meg 3G-re váltani, vagy kapcsoljuk ki az LTE-t.

Mindezek mellett a leggyorsabb segítség Vanda, aki a Telekom online asszisztenciája. A 1414-es szám megnyomása után már ő fogadja a hívásunkat.

Vanda nemcsak egy vízió!

A virtuális asszisztens minden igényt igyekszik feldolgozni és értelmezni, értelmes kérdéseket kapunk tőle az adott problémával kapcsolatosan, ha pedig nem tud segíteni, úgy a kompetens kollégához irányít.

Hogyan beszéljek Vandával?

Amennyiben telefonos ügyfélszolgálatukon lépünk velük kapcsolatba, először a virtuális asszisztensükkel, Vandá-val tudunk kommunikálni.

Témák, amelyeket Vanda megválaszolhat:

–          Bekapcsolja a számunkra a kiválasztott kiegészítő mobilinternetet, teljesen mindegy, hogy feltöltőkártyás, vagy havi díjas mobil előfizetéssel rendelkezünk.

–          Információt nyújt a folyamatban lévő megrendelés állapotáról. Ha hibát tapasztalunk, akkor vonalvizsgálatot kezdeményez.

–          Tájékoztatást ad az egyenlegünkről: megtudhatjuk, hány lebeszélhető perc maradt, mennyi adatforgalmat használhatunk még fel, továbbá információt kérhetünk az előző havi számlánk összegéről is.

–          A segítségnyújtás következtében könnyen lecserélhetjük a jelszavakat, legyen szó wifi, webestárhely, internet vagy e-mail hozzáférésről.

A témaköröket egyfolytában bővítik, így egyre több kérdésünkre tudja majd Vanda a válaszokat.

Mindezeken túl, hogy Vanda számos igényt tud kiválóan kezelni, más fontos feladatköre is van: megtalálja az előfizetőknek a potenciális ügyintézőt, aki segítségünkre lehet az ügymenet során.

Azért, hogy Vanda megértse, hogy mivel kapcsolatban keressük a magyar Telekom ügyfélszolgálatot a következőkre célszerű odafigyelni:

–          Vanda gyorsabban segít nekünk, ha felkészültek vagyunk a beszélgetésben!

–           A gördülékeny ügyintézés érdekében készítsük elő azt a mobiltelefonszámot, otthoni telefonszámot vagy MT ügyfélazonosítót, amivel kapcsolatban érdeklődünk. Bizonyos témakörök kapcsán jelszavas azonosításra szintén szükség lehet.

Vanda arra fog kérni minket, hogy olvassuk fel vagy írjuk be a hívószámot vagy az MT azonosítót a készülék nyomógombjainak segítségével. Az azonosítók beütésének idejére hangosítsuk ki okostelefonunkat, hogy kényelmesen beírhassuk a számokat. Fontos szempont továbbá, hogy teremtsük meg a megfelelő viszonyokat a híváshoz. Válasszunk egy csendesebb helyet, halkítsuk le a háttérben szóló televíziókészüléket vagy rádiót. A nagy háttérzaj következtében nem releváns információt kapunk. Mivel Vanda virtuális személy, ezért térjünk rögtön a tárgyra, elhagyva a részletes üdvözlést és bemutatkozást.

Erre lesz még lehetőségünk, ha a magyar Telekom ügyfélszolgálati munkatársával fogunk később beszélgetni.

Arra szintén figyeljünk oda, hogy ne vágjunk Vanda beszédébe, hallgassuk végig, hiszen egy problémára keresünk megoldást. Ugyan nem élő személy, de ettől még teljes mértékben megbízhatunk benne. Vegyük számításba, hogy semmilyen módosítást sem eszközöl a mi jóváhagyásunk nélkül. Tehát csak olyan szolgáltatást (pl.: internet, díjcsomagváltás, hibaelhárítás) módosít vagy hajt végre, amihez az előfizető hozzájárult. Ha mégsem tud segíteni, akkor sincs gond, azonnal kapcsolja az ügyet érintő kollégát, aki szintén a mi belegyezésünkkel hajt végre műveletet.

Telekom hibabejelentés Vandán túl

A Telekom alkalmazásban a kibővített „Segítség és támogatás menüpontban” személyes jelenlét nélkül is választ kaphatunk a műszaki jellegű kérdésekre. Ha a hibabejelentés során a kolléga eszközhibát fedez fel, eldönthetjük, hogy szerelő menjen ki, vagy futárral küldjék ki az új eszközt, amit kicserélhetünk az egyszerűen érthető útmutató segítségével.

Az szintén megeshet, hogy Vanda helyett a nyomógombos menürendszerrel szembesülünk, ebben az esetben válasszunk a keresett témakörnek megfelelően a felkínált menüpontok között. Az ügyintézéshez ekkor se felejtsük el megadni számunkat vagy MT-ügyfél-azonosítónkat.

A minél sikeresebb ügyintézéshez először is a rendszernek tudnia kell, hogy mobil vagy otthoni tv-, internet-, telefonszolgáltatással kapcsolatosan kérjük a segítségnyújtást. Ezt legegyszerűbben úgy adhatjuk meg, ha beolvassuk a virtuális asszisztensnek azt a hívószámot vagy MT-ügyfél-azonosítót, amire vonatkozik a megkeresésünk.

A telefonszám megadása esetén ügyeljünk annak helyes formátumára! A hívószámot körzetszámmal együtt, de a 06-os előhívó nélkül adjuk meg (például: 30 2345689 vagy 1 8765432).

Hívásforgalmi tájékoztató előfizetők részére

A 1730-as szám hívás díja alkalmanként bruttó 4 Ft, a lekérdezések díja darabonként bruttó 56 Ft.

A tájékoztató telefonszám tárcsázásával megtudhatjuk, hogy a hívni kívánt szám melyik szolgáltatóhoz tartozik.

A 1414 a többi mobilszolgáltató (Telenor, Vodafone) és az alternatív szolgáltatók (DIGI) rendszeréből ingyenesen hívható éjjel-nappal.

A Chat-ügyintézés alkalmával milyen adatokat adhatok meg az ügyintézőnek?

Az általános kérdés megválaszolásához (pl. információ készülékekről, tartozékokról, fontosabb szolgáltatásokról) nem szükséges a minket érintő, szerződéshez kapcsolódó adataink megadása.

Azonban a saját szerződéshez kapcsolódó bizonyos kérdések megválaszolásához a jogosultság-ellenőrzés miatt szükséges lehet az MT-ügyfélazonosító (otthoni előfizetésnél), vagy a mobil hívószám (mobil szerződés miatt) megadása.

Az ilyen esetekben a mobil számunkra, vagy a kapcsolattartó számára egy egyszer használatos kódot küldenek ki SMS üzenetben, majd a megfelelő számsor chat-ablakba való begépelését követően már személyre szabott segítségre is sor kerülhet, mint például:

–          egyeztethetjük szolgáltatásainkat, díjcsomagunkat, hűségidő lejáratát,

–          szolgáltatást érintő hiba esetén közreműködnek a megoldásban,

–          szükség esetén módosítják a mobil díjcsomagot.

Fontos tudni, hogy a szerződéshez, vagy Telekom fiókra vonatkozó jelszavakat semmilyen körülmények között ne adjuk meg a chat-beszélgetéskor, ugyanis ezeket adatvédelmi okok miatt soha nem kérik tőlünk. Ha mégis, minden bizonnyal feltörték a rendszert. A leggyakrabban e-mailben szoktak ilyeneket kérni a csalók, így mindig nézzük meg alaposan az adott levelet, ha nem tartjuk megbízhatónak, inkább töröljük, így később nincs baj.

Összegzés a Telekom hibabejelentésről

Elmondhatjuk, hogy hazánk egyik legnépszerűbb szolgáltatója mindent megtesz annak érdekében, hogy amiért fizetünk az teljes mértékben jól üzemeljen.  Ha minden lehetőséget kipróbáltunk, de továbbra is internetkapcsolati problémákat tapasztalunk, ez esetben ideje felhívni a szolgáltatót, vagy annak online ügyfélszolgálatán érdeklődni. A probléma az ő végükön lehet, és új csatlakozást igényelhetünk, vagy új berendezést, például egy jobb routert vagy egy jelerősítőt.

Ha a nap bizonyos szakaszaiban lassulást tapasztalunk (gondoljunk csak az iskola utáni órákra), mert lehetséges, hogy az internetszolgáltató egyszerűen nem tudja kezelni a megnövekedett felhasználói adatforgalmat, ebben az esetben a későbbiekben új szolgáltatót kereshetünk. Azonban a Telekom hibabejelentést követően az még előfordulhat, hogy ahol lakunk ez a maximális teherbírás.

Share Button