Ügyintézésünk típusától függően több DPD telefonszám közül kell választanunk. Az utánvéttel kapcsolatos ügyekben ugyanúgy külön számon várhatunk segítséget, ahogy külön telefonszámon érdeklődhetünk vám problémákkal kapcsolatban.
A 2003-ban alakult DPD Hungária Kft. először a Lagermax és a GeoPost közös vállalkozása volt, majd két év múlva, 2005-ben a GeoPost kizárólagos tulajdonába került. Az ügyfelek a tulajdonviszonyok változásából semmit sem vettek észre, a cég kényesen ügyelt szolgáltatás a mindenkori minőségére és az ügyfelek elégedettségére. A szállítócég, mely belföldi és nemzetközi csomagszállítást is vállal, az elérhetőségein sem változtatott, így a jól megszokott e-mail cím és DPD telefonszám él még ma is.
Melyik DPD telefonszám kell, ha…
Mint írtuk, a különböző ügyek intézésére, a különböző problémák megoldására, információkérésre különböző telefonszámokat kínál a DPD Hungária Kft. A privát ügyfeleket és a céges ügyfeleket is külön kezeli, valamint külön kapcsolatot tart fenn a különböző csomagpontokkal is.
Természetesen van központi DPD telefonszám, amely egy központi ügyfélszolgálatként működve segíti ügyfeleit. Ha nem tudjuk, hogy kérésünkkel, problémánkkal mely részleghez forduljunk, akkor érdemes ezt a központi számot hívni, mert itt biztosan eligazítást kapunk. A hívandó szám a +36 1 501 6200. Amennyiben inkább e-mailben kommunikálnánk, a dpd@dpd.hu címre küldhetjük levelünket. faxot is küldhetünk, mégpedig a +36 1 501 6214-es számra.
Amennyiben pontosabbak és hatékonyabbak szeretnénk lenni, az ügyintézés meggyorsítása érdekében hívjuk inkább a kimondottan problémánk orvoslására fenntartott DPD telefonszám egyikét:
Ügyfélszolgálat : +36 1 501 6200 – Központi szám, autórendelés, csomagkeresés, csomag átirányítás, szolgáltatások
Pénzügy – számlázás: +36 1 501 6281 – Számlázás, bankszámlaszám változás, számlamásolat, kompenzációs kérés, elektronikus számla igénylés
Pénzügy-kintlévőségkezelés: +36 1 501 6282 – Lejárt számlázással kapcsolatos ügyintézés, egyenlegközlés
Pénzügy – utánvét: +36 1 501 6283 – Utánvétkezeléssel kapcsolatos ügyintézés, kifizetések
Amennyiben vámmal kapcsolatos kérdések merülnek fel, esetleg formanyomtatványokat igényelnénk vámügyintézéshez, hívjuk a központi ügyfélszolgálatot vagy írjunk e-mailt a vam@dpd.hu címre.
DPD telefonszám a futárhoz
Ha a futárral szeretnénk egyeztetni, akkor nem a fent említett telefonszámok egyikén tehetjük azt meg. Külön DPD telefonszám tartozik minden egyes futárhoz. Erről a kiszállításról szóló értesítőben találunk információt. A többi csomagküldő szolgálathoz hasonlóan a DPD is kínál e-mail és SMS értesítési lehetőséget, melyek közül az e-mail cím kitöltése kötelező. Amennyiben más időpontra szeretnénk kérni a csomag kiszállítását vagy máshol tartózkodunk a csomagszállítás napján és címet változtatnánk, az értesítőben megadott számon kell felvennünk a kapcsolatot futárunkkal.
Ha még nem kaptunk értesítőt a kiszállításról, de tudjuk, hogy csomagunk fog érkezni, a csomagszám megadásával intézhetjük a kiszállítási időpont vagy cím változtatását a központi ügyfélszolgálaton (+36 1 501 6200). Szintén itt tudhatjuk meg azt is, hogy rendelt vagy várt csomagunk épp hol tart, megérkezett-e a központi raktárba, át lett-e adva futárnak vagy még csak a feladónál várakozik.
Több szolgáltató és hasznosnak találja, ha egyetlen központi telefonszámot tart fenn, melyet hívva az ügyfelek egy automatikus menüből választhatnak és így navigálhatnak a megfelelő ügyintézőhöz. A DPD ezzel szemben inkább külön telefonszámokat tart fönn. Természetesen a sok DPD telefonszám mellett külön e-mail elérhetőségeket is találunk.